Spänningen stiger...

Den som har missat att finalen av Eurovision Song Contest är i kväll måste ha bott i en jordkällare, eller vänta. Faktum är att några av eleverna på travskolan idag inte visste om att tävlingen avgörs ikväll, vi säger väl att barn under tolv år är ett undantag.
Jag är inte schlagernörden som kan varje lands bidrag utantill, och jag kan inte rabbla upp samtliga vinnare under åren. Däremot har jag sett alla "inför ESC"-program och jag tror inte att det har gått en dag denna vecka som jag inte har sagt ordet "melodifestivalen" under lunchen. Jag är helt enkelt sådär lagom melodifestivaltöntig.
Det töntigaste av allt är kanske att jag blir så himla insatt när alla dessa kuvert ska öppnas, och ännu värre när det kommer till röstningen. Jag skrattar glatt åt när de bidragen jag inte tycker är särskilt bra får låga poäng, samtidigt som jag mår riktigt dåligt när några länder blir totalt utklassade. Det är det som är värst. Jag mår seriöst dåligt när alla länder ger sina poäng, det känns i magen.
Mina favoriter inför kvällen då? Ptja, egentligen är väl inte det här min typ av musik (bara i hemlighet, haha) så det är svårt att hitta klockrena favoriter i detta sammangang. Självklar måste jag säga att Alexander Rybak är riktigt bra. Trots dålig engelska, för enkel text och lite gapighet kan jag inte låta bli att gilla låten och framträdandet. Han är så charmig!
Som jag har skrivit tidigare är Sveriges bidrag ett av de jag tycker mindre om, men vid såna här tilfällen kommer den lilla nationalisten fram inom mig.
Go Malena!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback