Till Vildingarnas Land/Where the Wild Things Are

I går var jag som sagt på bio och fastnade totalt för en filmtrailer. Jag förstod att den var baserad på en barnbok, även om det inte var någon jag kände igen.
Nu på morgonen har jag, efter att besviket ha letat igenom sf:s hemsida, alltså googlat och faktiskt hittat vad det var för någon film jag såg reklam om.

Filmen, vars svenska titel är Till Vildingarnas Land, är bygger på en bom av Maurice Sendak med samma namn. Den handlar som många andra om en liten pojke som upptäcker en ny, spännande plats och nya, spännande varelser.
Jag tycker att den verkar påminna lite om filmen Bridge To Terabithia på det sättet att den oupptäckta fantasivärlden är just en fantasivärld som endast existerar i barnets huvud. Tyvärr har jag ju som sagt aldrig hört talas om boken tidigare så ärligt talat vet jag inte så mycket om vad filmen kommer att handla om. Det jag vet, är att trailern är otroligt gullig, jag har sett en pyamas jag vill ha (visst skulle jag bli söt i den?) och att jag blev lite skeptisk när jag såg avslutningen på trailern. Jag hoppas att vildingarna inte ser ut som fotbollsmaskotar i alla scener.

Trailern


Ha en trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback