Rubrik

Vissa dagar går man igenom alla möjliga humörnivåer. Igår var en sådan dag. Allt kändes bara jpbbigt och jag efter en seg (men kort) dag i skolan kände jag inte alls för att köra häst. Jag gick iallafall till stallet (fick en stegräknare av mamma här om dagen, äntligen!) och efter ett tag var mitt humör på topp. Det gick superbra!

Fredagen har varit lite jämnare, än så länge iallafall. Skoldagen började med lite kondition och styrka på gymmet, därefter jobbade jag på min uppsats om moralen i trafiken och sista lektionen efter lunch såg jag på en helt värdelös film. Ingen risk att ni trillar över den så det gör inte så mycket att jag inte vet namnet på den.

Eftermiddagen har ägnats åt att springa i affärer. Jag tror att vi alla är överrens om att det mesta som finns i affärerna är skit. Jag undrar hur butikerna kan få vissa saker sålt! Summan av detta är att jag inte har något att ha på mig på skolfotot på måndag. Bad cess to me! En burk glass fick följa med mig hem och det visade sig att min mamma hade samma tanke som mig i huvudet; Lovisa behöver glass.
Självklart fanns det undantag (tillbaka till kläderna). Jag hittade en underbar stickad tröja från Bondelid. Eftersom jag inte har planerat att köpa något stickat än och det inte är något som passar sig på klassfotot fick den vara kvar i affären så länge. Jag har tänkt så här: har jag en dålig dag på måndag behöver jag tröstköpa tröjan, är dagen bra måste jag köpa den för att belöna mig själv. Tyvärr är jag väldigt snål (eller ekonomisk?), men jag fick ju min lön idag...och studiebidraget kommer nästa vecka... Jag måste bara ha koftan! Bilden (läs: min hållning) gör den inte rättvisa på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback