Don't drink and drive

Idag var skolväskan lätt, bara två lektioner. Fick visserligen äntligen min Geografibok, men en bok mer eller mindre att bära på gör ingen större skillnad.
Anledning till att eftermiddagens lektioner föll bort var nämligen en föreläsning med temat "Don't drink and drive". Ett viktigt ämne som tyvärr kan bli lite träligt att lyssna på, dock var åtminsone den andre föreläsaren duktig på att blanda både allvar och skämt. Den förste gubben verkar ha väldigt mycket ilska inom sig, kanske dags att ta itu med den?
Iallafall var det väldigt sorgligt. Lipsill som jag är fick jag faktiskt kämpa för att börja tjuta, men som sagt gråter jag till TV-reklam så jag vet inte om det säger så mycket om föreläsningen i sig.

Jämför man med förra veckan har jag inte alls mycket att plugga denna vecka. Jag borde visserligen avsluta ett arbete (Samhäll) och påbörja ett annat (Geografi), men varför göra det man kan göra på söndag? Idag har jag fullt upp med att stålsätta mig inför morgondagens tandläkarbesök. Klockan 7.30 ska jag vara där.
Bara ett råd så där i förbifarten om du har problem med "gropiga" tänder: gå till tandläkaren på en gång och lägg i lite plast, peta inte bort passionsfruktfrönsskal med en nål sjuhundamiljoner gånger. Emaljen går sönder.

Ha den bästa tisdagen du bara kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback