Litet shoppingryck

Jag gick som vanligt upp klockan 06.00 i morse och insåg: nej, jag orkar verkligen inte med friluftsdag med fotboll och allt vad det heter. Jag började helt enkelt långhelgen lite tidigare!
Efter att ha suttit fast vid datorn och soffan fick jag rycket och åkte in till staden ("stan"). Jag har nämligen brist på snygga och somriga byxor. Eftersom jag inte har några chinos och det mer eller mindre känns som ett krav fokuserade jag på det.
Jag gjorde väl det man absolut inte ska göra, jag provade bara ett par. Inte nog med det; jag provade inte storlekarna "runt om" (till mitt försvar var storleken mindre slut). Jag måste erkänna att jag blev lite osäker på om jag gjorde ett bra köp eller inte. Meningen är ju att de ska sitta lite lösare, men jag börjar fundera om de inte är för vida kring benen. Jag är ju inte världens längsta och slankaste människa så jag vill ju inte gärna se kortare ut. Vi får se hur jag gör, för jag gillar hur de sitter över baken. Alltid något.
Jag fick även med mig ett väldigt basic randigt linne hem (jag brukar undvika ränder annars, men det är ju så fint). Oerhört långt, men det är väl bara att hasa upp det lite. Hellre för korta än för långa! Jag köpte ett par supersöta, ljusgula spetstrosor också. Det kändes nästan som om jag var tvungen att handla upp de pengarna som belv över från löparskorna och frisörbesöket, hihi. Det kan jag väl få unna mig?
Usch, jag har spenderat alldeles för mycket pengar den senaste veckan!

Spara eller lämna tillbaka?


Chinos MQ 365 Sunshine 399:-, Randigt linne Gina Tricot 99:-

Kommentarer
Postat av: emma

linnet är fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback