...och så vände turen, på sätt och vis!

Då var det dags för byxjakt igen! Trots att jag lämnade tillbaka de underbara chinosen kändes just det momentet ganska bra, hur kul är det inte att kunna säga att storlek 38 är för stort? Jag är inte lika glad idag kan jag säga...
Nu var det väl kanske inte just storeken som var problemet idag. Det handlar väl om att alla byxor är fula och de som faktiskt är snygga ser rent ut sagt...på mig. Nej, jag får börja planera nästa jeansinköp istället (jeans hör till en annan kategori än byxor, här handlar det om att invistera i det perfekta paret och då kan man ägna en hel dag åt att prova, prova, prova).
Sur som en citron fokuserade jag på något annat istället; skor, det kan aldrig bli fel. Dessutom hade jag inga (okej, när jag räknar har jag fjorton par bara i hallen) att ta på mig. Det känns om om jag har gått i samma slitna tygdojjor en hel månad.
Jag visste redan vilka skor jag ville ha, jag hade sett dem i flera butiker i staden tidigare så det var ju bara att gå in och köpa ett par. Jo, visst! Efter 6(!) olika affärer så hade jag bara hittat dem i andra färger och jag fick erkänna mig besegrad av orden "denna produkt har utgått ur sortimentet".
Jag hade just bestämt mig för att nöja mig med en svart sko och var på väg till kassan då jag såg den; en ensam liten sko mitt bland alla andra. Hade jag varit religiös hade jag bett till gud innan jag lyfte upp skon. Vad är oddsen att den sista varan är ens egen storlek?
Jag började gråta av glädje när jag såg storleken på skon (man får töja lite på sanningen för att få en mer dramatisk effekt). Det var en trettionia! De skeptiska som känner mig halvbra tänker: "ofta du har 39 i skor". De som känner mig väl tänker: "vilken tur att dina fötter inte är lika breda som en normallång fyrtio-fot.". Storleken större var nämligen, som vanligt, ok på längden men tillräckligt breda för att de skulle glappa.
Nu när jag har skrivit så pass långt om mitt skoköp får jag väl fatta mig kort om mina övriga köp. Morsdagspresent, ansiktsmask, nagellack (hittade inte mitt favoritkorallfärgade, blev skimmrande persikofärgat istället) och Venus Embrace rakhyvel (jag har självklart gått på reklamen).

Ha en härlig fredag!



(färgen är lite missvisande, det är mycket mer åt persiko/orange hållet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback