Jag är så teknisk så

Jag visste att jag var oteknisk, men ibland blir jag nästan förvånad över hur illa tekiska prylar tycker om mig! Idag gäller det främst skolans laptops.
Under studiestugan innan lunch var det inga problem, jag kunde logga in och skriva faktabladet om gudinnan Selene som jag har valt att redovisa om i svenskan. Efter lunch skulle jag fortsätta - och det gick inte att logga in! Det kan krångla då och då, det står att "domänen skola inte är tillgänglig", men hur många gånger jag än startade om den så gick det inte. Efter ett tag gav jag upp och gick och bytte dator (behöver jag säga att tjejen som tog datorn efter mig kunde logga in utan problem?).
Till min stora lycka kunde jag logga in utan problem, men däremot kunde jag inte komma åt mina dokument. Nehe, bara att starta om datorn igen. Sedan ägnade jag en stund åt att föröka logga in, sedan upptäckte jag att det inte gick på grund av att tangenterna hadeflyttat om sig. Självklart startade jag om datorn otaliga gånger till.
Kortfattat kan jag väl säga att problemet visade sig vara lätt att lösa; det var bara att trycka på en knapp. Efter en halvtimme och ett tiotal omstartningar av datorn kunde jag äntligen fortsätta med faktabladet och börja på powerpointen till min redovisning.

Nu spöregnar det och jag ska snart åka och jobba, dessutom har jag ont i axeln eftersom Wille bet mig igår (hästen alltså). Det kunde ha varit värre.

Jobba inte ihjäl er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback