Födelsedagen och brännboll i regnet

Idag är det 6 maj. Behöver jag ens fråga vad det är för speciellt med denna dag?
Sjutton år är väl ingen extra viktig milstole i livet, men usch, visst får jag lite åldersnojja. Jag vet inte riktigt om jag vill bli äldre ärligt talat. Att pensionsspara och deklarera låter väl som om det skulle passa mig perfekt... Det är det som är jobbigt! Jag är redan en sur medelålders...öh, kvinna (jag tyckte tant kändes lite väl att skriva).

Min födelsedag till ära (låtsas vi) ordnade några treor en brännbolsturnering för alla ettor. Förutom att jag sträckte ena låret redan första rundan (nej, jag var itne uppvärmd) så gick det super. Min klass vann nämligen alla (vå) "matcher". Härligt! Hur pass mycket de har mig att tacka för det kan väl ifrågasättas, men i vilket fall måste jag ha givit laget något poäng de gånger jag gick i mål. För visst får man poäng för det?
Solen och värmen vi har haft de senaste veckorna verkar ha åkt någon annan stans. Faktum är att vi fick avbryta vid lunchtiden för att det helt enkelt inte var lönt att fortsätta. Vi frös och blev dyngsura. Turneringen kommer att fortsätta på friliuftsdagen men det laget vi inte har kört emot består av Media och turism-barn så förhoppningsvis ska vi väl inte göra bort oss helt. Risken finns såklart att det inte dyker upp så mycket folk, friliuftsdagar har väl (tyvärr) aldrig varit de populäraste dagarna att förbättra sin närvara på.

Nu till den viktigaste frågan: presenter! Jag tror nog att någon kan vara nyfiken på det. Jag har såklart inte fått från till exempel alla i släkten än, men presentkort och pengar är kanske inte det intressantaste att berätta om (även om jag personligen tycker att det är riktigt bra att få).
Jag tror att jag har nämt att jag önskade mig en klocka och, till min lycka, fick jag en. En annan sak jag har önskat mig och som jag fick var en pilatesboll. Nu ska jag förhoppningsvis få lite balans i mitt liv (haha, vad vitsig jag är...eller?). Med den tillhörde även en yogamatta och några gummiband. Super!
Annars har jag fått lite annat smått och gott. En kompis har målat ett underbart fint porträtt på Nogge. Jag blir alltid lika imponerad och avundsjuk av alla som kan måla!
Ja, jag fick pengar också.

Ha en supereftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback