Det var ingen som ville prata med mig

Jag, Lovisa, sexton år (ett tag till) i Mantorp med en näst intill sjuklig telefonskräck blev nyss uppringd av "Dolt nummer" och gissa vad? Jag svarade! Framsteg! Tyvärr var det inte någon som ville prata med mig, jag blev nästan lite sur över det. Kanske är jag inte så rädd för att prata i telefon när allt kommer omkring.

Det är ungefär det mest intressanta som har hänt idag antar jag. Sovmorgon och tre ganska sega lektioner som jag tyvärr inte tog vara på. Jag har uppsatser att skriva i både Samhäll och Svenska, det går väl bra respektive sådär måste jag väl erkänna. Tur att det är studiedag i morgon!
På tal om uppsatser måste jag skriva en uppsats i Franskan i moron också (om man kan kalla två hundra ord uppsats), och på tal om franska blev jag och ett par kompisar lite halvt tillsagda för att vi tydligen inte är tillräckligt aktiva på lektionerna. Jag erkänner, jag sitter inte och skriker svaren rätt ut (på alla möjliga språk) och jag hör inte till de som sitter men näven i vädret hela tiden. Jag svarar när jag kan svaren, vilket inte händer lika ofta på franskan som de övriga ämnena då det faktiskt är något jag inte är särskilt lysande på. Jag får väl börja att räcka upp handen och svara "Je ne sais pas" hela tiden så blir hon nog nöjd. Då svarar jag ju faktiskt på frågorna, eller hur?
Det är nästan skrämmande hur dålig jag är på att prata franska trots att jag har läst det i närmare fem år. Speciellt då jag faktiskt har ganska lätt för språk... Det är just det där flytet med meningsbyggnader och liknande som är svårt. Det kommer ju inte lika naturligt som svenska eller engelska, men det är kanske inte så konstigt.
Resten av dagen fram tills nu har varit ganska lugn och den kommer förmodligen avslutas i soffan framför TV:n. Jag känner mig lite lagom avslappnad efter en relativt "lugn" power walk (lugn i jämförelse mot de senaste dagarna, jag har mer eller mindre flugit fram som!).

Det var väl det jag hade att bjuda på idag. Som ni ser är mitt bloggande lite segt numera, segare kommer det kanske att bli då det är en del prov som väntar, men det är påsklov om om fyra veckor!
Påskägg! Ledighet! Vår(?)! Jag längtar!


Kommentarer
Postat av: J e n n y

Okej, den förklaring godkänns väl då ;) Ja, chokladsemlan var jag också inne på ett tag.. Hittade dock ingen.

Postat av: Rebecka

Svar om 20s & 50s Fashion!: Ja jag älskar det också! Ja precis en modernare stil av 50-talet. Men det är ju väldigt mkt influenser från 50 talet just nu, äntligen :)

2009-03-10 @ 20:52:13
URL: http://yesterdayslie.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sjuklig telefonskräck känner jag igen. Ska jag ringa någon jag aldrig pratat med innan måste jag förbereda mig mentalt i fler timmar innan :P

2009-03-10 @ 21:17:05
URL: http://mjuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback