Sommar och kortläsare

Efter en vecka med sovmorgon var det dags att gå upp tidigt igen, började nämligen jobba klockan sju. Lite trött var jag kanske men det gick snabbt över och dagen rullade på rätt bra. Jag hoppas och tror att vi alla fick ut något och uppskattade första dagen av ledarkursen. Vädret kunde iallafall inte ha varit bättre!
När jag kom hem snurrade jag runt några minuter och sedan tog jag en promenad. Varför vila när man är uppe i varv? Jag vet ju att när jag väl sätter mig så är det kört (alltså kommer jag troligtvis inte orka med något mer idag eftersom jag sitter nu).
Det blev ingen lång promenad iallafall, man behöver ju inte vara alltför hurtig. Vetarundan är 4,8 kilometer närmare bestämt, det tog 41 minuter och det är väl godkänt ändå. Med lite joggintervaller (för idag blev det absolut inget sådant) borde det inte bli några problem att hinna under fyrtio minuter. Det "tråkiga" är att jag inte går denna runda alltför ofta, går oftast längre och sträckan varierar väldigt mycket så det går inte att jämföra på samma sätt. Oturligt nog har jag varken en fungerande stegmätare, pulsklocka eller något annat. Inte för att jag är så avancerad...
Jag fick förresten hem min kortläsare idag med. Hoppas att kortet kommer snart, det här verkar ju riktigt avancerat, haha.

Ja, det är väl min dag hittills. Just nu sitter jag och lyssnar på Johnnie Ray, inte min favorit från 50-talet kanske men man blir ju lite skadad av boken jag läser (Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet av Eva Rice).

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback