Skor, skor, skor

Efter att ha fått sluta nästan två timmar tidigare (till följd av avslutade kurser) mötte jag efter lite spring upp min mamma och min syster. De hade gått på staden/"stan'"
Varken jag eller Tove har hittat "de perfekta skorna" till skolavslutningen så, som sista utväg får man väl kalla det, åkte vi till Skopunkten. Visst, de har mycket skor men jag måste erkänna att jag har lite svårt för den kedjan, eller rättare sagt materialet och kvalitén på skorna. Det var iallafall värt ett försök. Min syster hittade ju trots allt ett par skor.
Jag älskar skor och har för det mesta relativt lätt att hitta några, svårigheterna kommer när det gäller "öppna" skor och pumps. Den förstnämnda modellen är värst, mina fötter som är ganska så smala halkar helt enkelt igenom remmarna och tårna hamnar utanför. Även storlek 39 är oftast för breda och mindre kan jag ju inte ha, då hänger ju tårna utanför i vilket fall som helst.
Pumps, och andra skor med högre klackar, måste sitta riktigt bra för att jag inte ska falla framåtstupa. Därför är problemet med längre fötter än man borde ha en riktig käpp i hjulet (jag kan inte hjälpa att använda fula/konstiga uttryck ibland).

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback