Dagen så kort som jag bara kan skriva

Jag som var så "duktig" och tänkte mobilblogga idag! Okej, det berodde mest på uttråkning, men det är ju surt att man ändå fick betala för ett MMS och bli utan blogginlägg bara för att jag missade att inleda meddelandet med det magiska ordet. Jag måste ju vara ekonomisk nu när pappa inte längre betalar abonnemanget, i och för sig får ju han fylla på mitt kontantkort iallafall eftersom att jag inte vet hur man gör. Visserligen tar han säkert, med all rätt, pengar från mitt konto när han gör det. Jag har inte kunnat logga in på min internetbank på ett tag så jag vet inte hur det ser ut där, vilket leder till varför jag försökte MMS-blogga över huvud taget.
Efter ungefär två timmars tjat (min syster och pappa påminner om sniglar när man ska åka någonstans) åkte vi äntligen iväg, till det stället som jag vägrar att kalla stad eller hemkommun, nämligen Mjölby.
Första stoppet var banken, så nästa vecka hoppas jag att mitt nya Maestrokort och kortläsare kommer. Det ska bli smidigt att kunna kolla kontot över internet igen.
Sedan åkte vi till Arbetsförmedlingen. Medan min syster skrev in sig där, efter att ha fått vänta ungefär en halvtimme, försökte jag alltså mobilblogga lite. Jag sysselsatte mig också att läsa om utlandsstudier, vad som gäller vid beskattning av extrajobb och annat som man kunde hitta.
På hemvägen gjorde jag min allra första omkörning på motorväg, jag citerar Mc Donalds "Ingen big deal".

Eftermiddagen har ägnats åt sol, läsning, dammsugning, promenad och skrubbning av fötter. Det låter väl lite lagon slappt?

I början satt det väl en tio personer och väntade på arbetsformedlingen/skatteverket/något mer, efter någon timme var det bara jag och en äldre dam (som för övrigt verkade känna allt och alla).


Solen gick i moln just efter att jag hade bytt om och smörjt in mig med sololja. Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback