Älgsafari och osäkra män

Jag måste bara börja med att betätta om något jag är riktigt stolt över; jag körde hela vägen, från min garageuppfart till parkeringen på Gekås, utan vilpauser eller någonting. Mina armar och min nacke höll på att gå av, det var iallafall vad det kändes som, men jag gjorde det! 25 mil alltså, det är bra träning inför körkortet nästa år.
Om jag ska summera dagen utan att det blir för långt (vilket det kommer att bli ändå) får jag välja ut lite småsaker som jag uppmärksammade lite extra.
Under bilresan fick vi, eller rättare sagt var det jag, syn på en älg. Det kan ha varit två, jag är inte säker på om det var en liten älgrumpa bakom. Det stod iallafall en stor vid stängslet och käkade löv. Det är inte så ofta det händer (att man ser älgar också) och med en älggalen mamma i bilden så känns det nästan som om man har vunnit på lotto.

Inne på Gekås var det nog mer folk än jag någonsin har varit med om, men har man sikte på målet så är det inga problem. Något jag inte förstår är varför folk ska släpa med spädbarn och barnvagnar? Jag förstår inte heller varför pensionärer måste åka mitt under industrisemestern? Det är väl knappast så att de har svårt att få ledigt under resten av året? För självklart ska de få handla, men ställer de sig och blockerar de smala gångarna så kan jag inget annat än önska att de inte vore där.
Dessutom, alla kvinnor, snälla lämna era stackars män hemma (såvida de faktiskt inte vill och klarar av att följa med). De står gråtfärdiga och rådvilla i vart och varannat hörn....eller mitt i gången, såklart.
Ja, nu drar jag alla över en kam. Märks det att jag är aningens trött på folk efter dagen?

Själva utbudet då? Jo, det var väl som vanligt. Lite sämre kanske. Fick iallafall med mig lite saker hem. Till exempel lyckades jag, som är lite anti-leggings, med mig två par hem. Ett par basic svarta och ett annat par i ljus denim. Hittade även en rätt snygg väska för en billig peng, en sockersöt Hello Kitty-bag (jag var tvungen att köpa den) och någon sorts nagelförstärkare ("iron hard" är motsatsen mot vad mina naglar är för tillfället). En hårinpackning och lite underkläder fick också följa med.

Vi gick också runt lite bland de övriga affärerna och "outletsen" i området. För ynka hundralappen köpte jag ett par äppelgräna tygskor (som Alice, katten, verkar ha fattat tycke för).
Jag kíkade lite på söta kameraväskor från Golla, såg massor av fina skor inne på Scorett och blev besviken på MQ. Jag antar att affärer som funkar i vanliga fall kanske inte borde ha den bästa outleten.

Ha en trevlig kväll!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback