Money, money, money

Jag har suttit en bra stund nu och försökt få ordning på alla dessa pengar, eller alla och alla, rättare sagt min ekonomi. Förutom att jag är rätt så noga med att skriva upp alla utgifter och inkomster och spara alla kvitton (de ligger mer eller mindre nedslängda i en låda) så gjorde jag för ett par månader sedan likviditetsbudgetar i Microsoft Office Excel . Kanske mer korrekt en budget och en...ett...vad säger man? Utfall? Jag har sommarlov nu, så jag får vara lite off (måste erkänna att det ska bli spännande med Företagsekonomi B i höst).
Iallafall, det är ganska så skönt att få det tydligt uppradat framför mig. Jag visste redan att maj är en av mina värsta månader på året när det gäller shopping (kan möjligtvis få konkurrens av december). Utgifterna är mer än dubbelt så höga i jämförelse med månaden innan, men jag rättfärdigar shoppingen med att jag dels fyller år (+pengar) och att det faktiskt är naturligt att vilja ha lite nya kläder inför sommaren (var de kläderna har tagit vägen undrar jag dock).
Denna månaden ser också ut att bli en "spenderarmånad", men då håller jag ju faktiskt på att renovera garderoben och cykeln (köpte lackfärg idag, yay! Hoppas på fint väder så kan jag försöka montera ihop den i helgen.). Tur att man får superlön denna månad, värre blir det nästa... Ingen CSN juli-augusti heller.

Tur att man är förutseende, ordningsam och ortroligt ekonomisk!

Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback