Kreativ torsdag

Jag har alltid tyckt om att måla, ända sedan jag var yttepytteliten. De senaste åren har jag dock inte inte prioriterat just ritandet och jag har väl helt enkelt tappat motivationen och inspirationen.
När vi städade ur garderoben här om dagen hittade jag en pannå (visst kallas de så?) och fick samtidigt en hel hög med oandvända penslar av min syster. Det var alltså bara att börja måla!
Igår gjorde jag skissen, eller rättare sagt en grund i blyerts. Det blev ganska kraftiga sträck, haha. Att det blev en häst föll sig ganska naturligt, det är enklast helt enkelt.... Dessutom har jag ingen fantasi just nu.
Jag skyller på att det är första gången jag målar en så stor bild, och dessutom av en häst, med den här typen av färg och material. Det är kanske därför som pannluggen blev helt...tappad, och det är därför som jag har gjort en mindre snygg censurering. Det är för eran säkerthet, jag lovar.
När jag såg hur luggen blev visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag var tvungen att bevisa för min själv att det inte är svårare än man gör det till. På några minuter (okej, snarare tjugo) gjorde jag därför en till, liknande bild men med akvarellpennor. Det är iallafall färger jag har jobbat med förut!
Nu lämnar jag kreativiteten för idag, vi får se om jag klarar av att fixa till pannluggen någon annan dag. Förresten fick jag ett mail om att mina färgburkar har kommit. Jag får gå till macken och hämta ut dem i morgon, äntligen kommer mammas gamla cykel att bli rosa!



Kommentarer
Postat av: Ladrouse

det tror jag nog att du gör, bara du hittar din typ utav glasögon (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback