Byggare Bob

Idag har jag varit händig! Jag har försökt iallafall.
Tidigt på fömiddagen tog jag en hammare och stegade in i min blivande "gå in garderob" och bankade ned en klädstång och några klossar som satt på väggarna. Jag vet inte riktigt vad det är för hembygge de tidigare boende har gjort. Ner kom det iallafall, tillsammans med lite tapet och vägg. Inte kunde jag veta att de hade några konstiga, stora pluggliknande snurror i väggarna?
Det såg inte bättre ut än att jag var tvungen att spackla. Jag har aldrig gjort det förut, säkert inte sett någon göra det annat än på TV heller, men det var bara att köra. Trodde jag.
I början var jag jättepositiv. Trots en väldigt liten skrapa som gjorde det omöjligt att göra en slät yta tyckte jag att jag var riktigt duktig. När jag tröttnade på linjerna provade jag med lite proffsigare skrapor; en riktigt bred som man, om de på TV gör rätt, ska ha geggan på och en något mindre att kleta på geggan på väggen med. Nu skulle det gå som en dans! Tyvärr gick det sämre och jag blev sur, såklart. Det ser alltså förjävligt ut i klädkammaren just nu.

Något som gick lite bättre var målandet av mammas gamla cykel. Genom att byta till ett bättre munstycke och skaka sprayburkarna som en liten idiot blev det ganska hyfsat. Det ska bli så spännande att se slutresultatet! Jag kommer att få den snyggaste cykeln i, ja, kanske hela länet.

Ha en trevlig fortsättning på dagen! Vi kanske ses på vägarna på väg mot Ullared i morgon?



Kommentarer
Postat av: anton

Haha jo, jag vet, superbloggaren anton =D

2009-07-12 @ 23:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback