Småshopping

Jag är så nöjd! Ni läser nu bloggen som skrivs av en nybliven ägare till en söt liten väska. Jag har inga bruna skor som matchar men det blir ett senare problem, dessutom tror jag att grå tygskor kan funka det med.
Självklart kunde jag inte stå emot att köpa ett par strumpbyxor och ett nagellack. Jag kan helt enkelt inte låta bli dessa färgglada och billiga småsaker! Jag hade kanske önskat att det fanns lite fler färger på strumpbyxorna att välja mellan men vem vet, turkost kanske blir skitsnyggt. Annars så gör det väl inte så mycket, 30 kronor känns inte som att det är någon förmögenhet, nagellacket däremot är jag jättenöjd med. En somrig persikokorallrosa känns som en storfavorit för mig senare i vår, åtminstone när det kommer till naglar. Färgen är lite blekare än vad det ser ut på bilden.
Förresten blev jag fångad av en välgörenhetsperson på stan' idag, jag har lyckats undvika det i flera månader nu. Det gäller att gå fort och undvika ögonkontakt men ibland går inte det. Jag kan verkligen inte bara gå iväg eller säga "Nej tack, jag är inte intresserad" när de väl har börjat prata. De gör det ju faktiskt för en god sak. Det som gör en del mindre entusiastiska är när jag erkänner att jag faktiskt inte är arton år, det kan också kännas skönt att ha det som ursäkt. 
(Ja, jag inser själv hur jag låter när jag i ena stunden skriver att trettio kronor inte spelar någon roll för mig för att i nästa sekund klaga på folk som tigger pengar till välgörenhet. Jag tar gärna upp det någon annan gång.)

När jag kom hem var jag förvånansvärt effektiv. Jag fick rycktet och började plocka undan och städa. Nu har jag dessutom gått en promenad och gjort franskaläxan också (för övrigt gick redovisningen bra). Tyvärr är väl effektiviteten slut nu, jag sitter redan med sovkläderna på, men jag kan väl få vara värd det nu? Eller jag borde visserligen gå och laga mat nu..så, efter det ska jag ta det lite lugnt.



Förresten, någon som har tips på vad man ska göra med nagelband som ser ut som... Nu är de visserligen fria från sår, men det är ju inte vackert.

Kommentarer
Postat av: MarieJane

Ja om man kunde så :p varför inte.

Postat av: Lina

grymt söt väska!

2009-01-29 @ 18:19:17
URL: http://wiretowire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback