Sen sammanfattning av lördagen

Igår hade jag ingen ork att blogga, eller tid heller för den delen. Jag åkte till stallet vid niotiden (så jag fick ju lite sovmorgon ändå). Vi fick nämligen besök av hästlekis. De har tidigare haft körning var tredje gång uppe på ridskolan och alltså varit uppdelade i tre grupper, men det har inte riktigt funkat på grund av dåliga körvägar, för lite personal och mindre bra körvägar. Tidigare hade vi ju travskolan på ridskolan men har sedan i sommras ett eget stall på travbanan. Jag tror att det var tio barn som kom, plus syskon och föräldrar så det var ganska mycket folk. Dessutom spöregnade det och var iskallt men jag tror att alla var nöjda. Det verkade så på dem och jag tyckte att vi ledare skötte allting väldigt bra.
Resten av dagen hade vi knattekurs, 70-årskörning och en järnkurs, så jag slutade jobba vid sjutiden. Det var väldigt många som var sjuka (I knattekyursen sjukanmäldes fyra stycken!), jag hoppas att jag håller mig frisk. Jag har faktiskt inte varit sjuk på jättelänge, senast var väl en dag i höstas men då hade jag väl mer eller mindre planerat att sjukanmäla mig. Jag har inte tid att bli sjuk!
Förresten blev jag attackerad av två hundar igår. Det var några år sedan sist så det var väl ganska väntat (hundar tycker inte om mig och jag tycker generellt sett inte om dem). Det var när jag cyklade till stallet som jag såg tre hundar i en trädgård. Jag tänkte inte så mycket på det, jag cyklar förbi där ganska ofta och Schäfern har de ju haft i tusen år så det är ju inte så att jag inte vet att hunden brukar få rycket när någon kör förbi. Problemet denna gång var att det inte fanns något staket, eller så var det hål i det. Jag har ingen aning. Schäfern och en av de svarta hundarna tog sig iallafall ut, sprang över vägen och tog sikte mot mig. Den förstnämnde skällde och morrade och jag fick såklart panik. Jag vet inte vem som blev mest chockad, jag eller hundarna när jag med världens basröst skrev "bort". De sprang iallafall tillbaka och jag kunde cykla vidare.
Jag förstår mig verkligen inte på hundägarna! Vägen de bor precis intill, den vägen som hundarna sprang över, är ju faktiskt ganska trafikerad vissa tider på dygnet. Även om skyltarna säger 50 km/h kör de allra flesta betydligt snabbare än så. Faktum är att det är en av vägarna man kör över då man ska till träningsslingan, som jag skrev här om dagen så var jag ju orolig för vad som skulle hända om Nogge rusade över den.

Jag ska ut och övningsköra idag så håll koll på era hundar, jag vill verkligen inte köra på något djur.
Ha en trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback