Lördag - en intressant rubrik

Idag vaknade jag vid halv nio, åt frukost, nördade vid datorn (skrev att hjärndött blogginlägg) och gick sedan till stallet. Jag tänkte att det var mer praktiskt att inte släpa med ett par extra skor så jag gick dit och hem med mina stallkängor. Inte så smart, nu sitter jag här med skoskav.
På förmiddagen var det iallafall knattekurs. Jag körde Nogge tillsammans med en ny elev, en liten tjej som har åkt med på ponnykörningar innan så jag kände ju igen henne litegrann. Noggipoggi var jätteduktig.
Sedan gick jag hem, åt lunch och efter ett par timmar åkte jag ner till stallet (cykel=glada fötter). Det var bara en kurs och det gick ganska lugnt. De börjar bli duktiga och ett par av dem kör själva nu så jag körde Svinten själv. Denna gång hade vi sällskap av småponnys så han skötte sig riktigt bra (han brukar bli lite för ivrig att hänga med stora hästar vilket resulterar i lite "studsningar").
Så på det stora hela har väl dagen hittills varit helt okej. Det som gjorde den sämre var väl att jag blir så fruktansvärt arg på människor som inte tycker som jag (i vissa sammanhang) och det känns som om "mitt liv på hästsidan" är i trotsåldern. Jag vet inte...jag skulle väl behöva göra en ordspya men tycker inte att allt är lämpligt att slänga ut på internet och jag kan inte komma på någon jag vill besvära med mina orspyor heller. Jag får helt enkelt fundera ut vad jag ska göra själv.

Förlåt för ett oerhört dåligt blogginlägg, men jag måste ändå posta det.
Ha en trevlig lördagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback