Allmänt flumm och dagen

Jag skulle egentligen har skrivit om min dag innan jag fick utbrott på mitt misslyckade designplanerande, men skit samma. Kanske hindrar detta mig från att skriva ett jättelångt och flummigt inlägg.

Morgonen och förmiddagen var helt ointressant, vi hoppar direkt till lunchtid då jag cyklade ner till stallet. En Ipren och en Zyx fick ta död på de sista resterna av halsontet och huvudverket. Den förstnämnda fick även agera febernedsättande.
Jag var alltså lite halvbedövad och kännde mig smått hög när jag försökte få tag på Nogge i hagen. Han ville absolut inte gå in. Som tur är är jag ännu envisare än en Shettis och jag vet Nogges svagheter, så efter en liten stund fick jag in honom.
Jag selade på honom. Med remsele, såklart. Ni anar inte hur skönt det var efter att ha kört med quick hitch ett tag (jag hatar QH för de som inte redan vet det, det är alltså en sort sele/fastlåstning av vagnen). Sedan körde vi ut på slingan. Måndag=vänster varm=uppförsbacke=bra.
Efter att jag hade kört en stund ringde telefonen, en liten tjej hade kommit till stallet med sin pappa för att hälsa på hästarna och jag blev tillfrågad om hon kunde på åka med i vagnen en stund. Det gick såklart bra och efter första varvet stannade jag och Noggipoggs till för att hämta upp den här lilla tjejen. Visst blev körturen inte som planerat, det blev ingen mysig tur ensam, men jag tycker det är kul när andra som knappt har någon hästvana alls får prova på att köra. Dessutom är ju Nogge bäst ,så är han bara på bra humör (vilket han var idag) så är det ju inga problem.

För att gå tillbaka till min hälsa/sjukdom/whatever. När jag kom hem hade jag 35,8°C i kroppstemperatur, jämfört med 37,8°C i morse (det är ju nästan feber, faktiskt¨. Jag kände mig iallafall halvt död.). Jag var stelfrusen, såklart, men mår hur rba som helst. Vem hade trott att ett stallbesök skulle vara så bra för en förkyldning?

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback