Varför blogga

Man kan blogga för att berätta för vänner man inte träffar så ofta vad man sysslar med. Man kan blogga för att man gillar att visa upp sig, dela med sig av sina åsikter eller för att alla man umgås med har en blogg. Tyck vad man vill om alla dessa orsaker, det är upp till var och en.

Varför jag då och då skriver blogginlägg beror nog främst på att jag gillar att skriva, dock blir det mest att skriva av mig om min dag. Sällen tar jag upp ämnen jag är engagerad i. Inte för att jag är särskilt intresserad av något, kanske.
Jag vet redan nu att texten som kommer att "knappas in" blir helflumm. Det är ju trots allt första "riktiga" skolveckan!

För det första vaknade jag klockan fem i morse av halsont. Min mamma har smittat mig med svininfluensa, eller något. Jag har iallafall fått början till eller en del av en förkyldning och i samband med att skolstarten börjar ta ut sin rätt resulterar detta i att min energi står på minus. Förresten orkar den inte ens stå, den ligger på minus. Den har parkerat där och kommer inte upp.

En av dagens ljusglimtar var att jag slutade 12.55. Härligt efter tre dagar med sena skoldagar, jag har inte gått till halv fyra sedan jag gick i nian!
Efter att ha varit hemma en kort sväng cyklade jag på min rosa cykel till stallet, snyggt klädd i rosa tröja och rosa skor. Haha, det såg säkerligen dumt ut men har man mycket rosa så händer det att allt krockar och blir en rosa spya.
I stallet körde jag Hemlo, en av travskolans fyraåringar. Jag väntade mig det värsta men ingen av oss blev skadade och jag tror och hoppas att hästen inte fick några bestående men. Faktum är att jag blev chockad över att han inte reagerade mer på den högljudda motorn någon idiot var tvungen att brumma igång. Jag blev iallafall livrädd!

Resten av kvällen kommer jag att befinna mig i soffan framför TV'n. Jag har ingen aning om vilka program som går men det är allt jag orkar. Måste vila upp mig inför fredagkvällen, eller vad säger man?

Ha en trevlig torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback