Equiterapeut

Jag lovade ju att skriva ett inlägg när jag kom hem, tyvärr känner jag inte att jag har så mycket intressant att skriva (det brukar väl vara så när det väl gäller) men kan ju skriva om vad jag gjorde igår för att komma igång lite. Fokuserar mest på hästarna för att risken finns att jag annars skulle flyta iväg. Haha, jag brukar ju göra det.

Igår var det alltså inga lektioner eller något men jag kände att jag behövde en liten paus i studierna och åkte ner till stallet. Hästarna har stallats in nu och går i rasthagarna på dagarna. Visst är de mindre och växtligheten är minimal, men betet har ju blivit så blött och äckligt nu. Dessutom måste det ju vila så att det kan växa nytt gräs till nästa år.
Iallafall, jag tog in honom och borstade honom ordentligt. Trots regnet var han inte så värst lerig och jag behövde inte ens spola benen. Hoppas det kan hålla sig så här, han fick ju mugg i våras och det har han aldrig haft innan så jag är rädd att det ska komma tillbaka. Men det ska nog inte vara någon fara nu när jag är i närheten (Ja, jag vet att man inte ska börja meningar med ordet "men").
När jag var klar blev det en stunds väntande. C's häst skulle nämligen gås (Är det ett ord?) igenom av en equiterapeut och jag tyckte sådant är intressant att se. Hon var ganska så sen men kom till slut och hästen fick massage, stretching, akupunktur och laserbehandling.
Det är helt otoligt hur man kan känna så små förändringar med bara händerna igentligen. Nu är väl jag väldigt oerfaren med allt som har med hästens anatomi att göra, men ändå.

Nu över till något helt annat, eller kanske inte igentligen. För det var i stallet igår jag verkligen började känna hösten.
Visst har jag frusit i flera veckor, men då har det främst varit inomhus. Ute har en jacka räckt för att man inte ska frysa men tydligen inte längre. Det var tolv grader men kändes kallare. Nä, nu får man väl dra fram vinterkläderna.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback