Storstädning och biblioteksbesök

Som syntes har jag, trots en ledig dag, inte haft tid till att blogga. Jag har hunnit med att städa det sista i mitt rum, tog bort allt "extra" bara för att se. Tycker inte att det ser sådär jättetomt ut men vi får se hur jag gör. Om någon har något inredningstips till mig skulle jag bli väldigt glad. Jag vet inte vad jag ska göra! Hur kan jag möblera?
Cyklade till biblioteket på förmiddagen och kom hem med fyra böcker. Jag lånade två stycken från boklistan vi fick. Först och främst kommer jag att läsa En blomma i Afrikas öken av Waris Dirie. Hönsboken (Fem svarta höns av Nevil Shute lånade jag bara "i fall att". Fast den kanske är superbra vem vet. Jag plockade även med mig en till syntes uråldrig bok om körning och en om unghästar. Jag tänkte att eftersom jag inte sysslar med hästar så mycket i praktiken längre kan jag ju ta vara på den tiden och lära mig mer om sådant jag inte vet så mycket om. Bra va?
Förutom det har jag gjort klart läxan i Samhällskunskap och räknat lite matte. På lektionen igår fick jag nämligen inte riktigt uppgifterna att gå ihop och kände mig jättekass men nu tror jag att jag förstår.

Det kanske inte syns något särskilt eftersom det var främst garderoberna och alla lådor jag städade ur, men tog även bort nästan allt i fönstret, på byron, skrivbordet etc. Mitt rum känns så litet, mörkt och tråkigt...Kanske har jag blivit immun mot den rosa färgen? Men se den byter jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback