Bara två dagar kvar...

...tills det äntligen är dags för lite långledigt! Okej, inte så långt kanske men en vecka är ändå en vecka. Jag pratar såklart om höstlovet.
Det ska bli jätteskönt med lite ledigt även om jag inte ska göra något speciellt, det blir väl att vara lite extra i stallet och så har jag några skolsaker jag gärna vill få klart, bland annat en bokanalys. Vi får även se hur jag ligger till i projektet vi startade igår. Det är ett sammarbete mellan korserna Svenska A och Naturkunskap A i form av ett grupparbete om energi. Min grupp ska ha hand om fission, alltså kärnkraft. Det blir dels en kortare redovisning, ett informationsblad som ska delas ut till klassen, en skärmvisning (troligtvis i form av en affish) och sist men inte minst - en debatt. I nuläget verkar det som det blir jag som får debattera, inte mig emot. Det ska bli jättekul, särskilt eftersom jag är livrädd för kärnkraft och därför emot det men i debatten ska vi (på låtsas förstås) försöka övertyga lärarna om att våran grupp ska få bidrag till att vidareutveckla metoden. Önska oss lycka till!

Var det förresten någon som såg insändaren i dagens Extra Östergötland? Det var ett svar på min insändare som publicerades i måndags. Svaret kom från någon (mitt minne är som det är, så namnet får ni leta efter själva) från
planka.nu, en hemsida jag aldrig har hört talas om tidigare.
Jag måste erkänna att han/hon/den/det faktiskt hade en del vettiga synpunkter men i vissa fall är jag så barnslig. Jag blir så sur och arg när någon säger emot mig och jag kan vara riktigt dålig på att ta kritik även om jag inte visar det utåt. Svortdomar och alla möjliga kränkade smeknamn snurrar omkring i mitt huvud och frasen "hur vågar [den personen det gäller] säga emot mig" har etsat sig fast i min hjärna (nu pratar jag alltså generellt sett och inte just om denna specifika insändare).
Vi får väl se om jag orkar fixa ihop ett smart svar. Rätt ska vara rätt och det är alltid jag som har rätt, så det så, även om den där planka.nu har lite rosa färg på sin hemsida som absolut ger plus i kanten.

Ha en bra dag, jag ska försöka jobba på att bli lite ödmjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback