Skulle du vilja leva för evigt?

Som sagt, jag är ny på det här med bloggandet. Jag har ingen aning om vad som är intressant att läsa om, så kul kan det inte vara att läsa om mitt liv.

Kan ju skriva lite om filmen jag såg för en stund sedan,
Tuck Everlasting. Den gick på TV för ett par veckor sedan och min syster spelade in den och eftersom jag inte hade något annat att göra tänkte jag att jag kunde se på den. Jag hade absolut ingen aning om vad den handlade om och i början reagerade jag inte på något speciellt, en lite halvgullig dramafilm sådär.
Det var var väl ungefär i mitten jag började undra vad i helvete det var för någon mysko film, jag undrade varför i hela världen de skulle dra in en massa övernaturligt grejs, men till slut blev även jag indragen i filmen. Hur skulle det egentligen vara att leva för evigt, se alla de man tyckt om -och ogillat- dö medan man själv lever vidare. Man får mer perspektiv på saker och inser att det faktiskt finns fördelar med att dö.

Förlåt, nu blev det lite för djupt kanske. Jag ska inte skrämma iväg er så här tidigt i min blogghistoria.

Så vad tyckte jag till slut om filmen? Eftersom jag var ganska så okoncentrerad, speciellt i början, blev jag inte helt uppslukad av filmen men jag kan tänka mig att den är himla sorglig om man är på det humöret. Just nu har jag en såndär av mina mer känslokalla dagar så jag berörs nog inte av något just nu. Annars så gråter jag ganska lätt och vissa dagar hinner jag inte ens vakna på morgonen förrän jag börjar tjuta. Ni kommer nog att märka det om ni fortsätter att läsa, haha.

Sådär, hoppas det blev lagom långt. Nu fick ni veta lite mer om mig plus ett filmtips. Har ni sett några bra filmer på sitone (eller för länge sedan)? Kommentera gärna och ge tips! Släng med några boktips också, det går alltid åt.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback