Underbar dag

Morgon. Måndag. Skolfotodag. Jag gör såklart iordning mig lite extra och är noga med att platta håret ordentligt. Har man självlockigt är det nämligen svårt att få det att hålla. Tur att jag har en fantastisk plattång från GA.MA!
Dags att gå till tåget. Spöregn. Då menar jag riktigt, riktigt mycket regn och massor av blåst. Bara att slänga ner skorna man tänkte ha i väskan, dra på sig höststövlarna, gämma håret i en mössa och gömma sig under paraplyet.
Paraplyet i fråga är egentligen ett av mammas men av snål- och lathet har jag undvikit att köpa ett nytt, trots att det faktiskt "vänder sig" hela tiden. Just som jag trodde mig ha fått in tekniken på hur mans ka hålla det blåser paraplyet till fel håll och jag ger upp. Jag slänger det i marken och den sista halvkilometern släpar jag det med mig. Det slutat självklart inte regna för det, snarare tvärt om. När jag kommer fram till skolan är jag dyngsur ända in på skinnet och håret ska vi inte ens prata om. Inte ens en mössa kunde rädda mig från ett skyfall.

Så nej, skolfotot blev inte bra. Eftersom vi fotograferades på eftermiddagen hade jag som tur var i princip torkat. Tyvärr är det svårt att se ljuspuntkerna eftersom vi inte fick välja platser och för fösta gången i mitt liv fick jag sitta ner! Herregud, av det litta jag fick se av bilden var det inte vackert.

Nu är jag iallafall stolt ägare till ett knallrosa paraply. Förhoppnignsvis kommer det att hålla.

Det är för övrigt soligt ute nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback