Lyckorus

Fredag, veckans bästa dag! Jag älskar känslan av att sitta på tåget, på väg hem efter en sista dag i skolan. Inte för att jag har något emot skolan, tvärt om, men det är något speciellt med att känna sig ledig (för fredagaseftermiddagarna är också i princip den enda gången i då jag är "ledig på riktigt"). Ingen kan ta denna stund ifrån mig!

Dagen har i övrigt varit bra. Den började med idrottslektion, först en halvtimmes fri tid i gymmet och sedan 35 minuter med CrossFit övningar. Det var jättekul men jag kommer säkert att ha riktigt ont i kroppen i morgon. Det kan det visserligen vara värt. För visst är det en härlig känsla att känna att man verkligen har jobbat ordentligt?
Nästan lika skönt är det att vara klar med ett skolarbete. Idag redovisade vi ett grupparbete i engelskan och även om jag inte riktigt kan släppa de små felen jag gjorde (jag kan trösta mig med att jag åtminstone märkte när jag sade något grammatiskt fel) så är jag så nöjd med gruppens prestation. Vi var äckligt bra!

Jag vet, jag är lite överdrivet peppad och glad nu, och det är något positivt. Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag ska göra med all denna energi. Säkert är iallafall en riktigt, ordentlig promenad. Jag är nämligen helt övertygad om att träning (även om det inte är något jätteansträngande) skapar glädje. 

Ikväll blir det iallafall Idol och Ben & Jerry. Avundsjuk?

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback