Jag gjorde min röst hörd

Jag höll mitt löfte, jag röstade i Kyrkovalet!

Eftersom jag inte är särskilt engagerad i kyrkan var och är jag inte heller jätteinsatt även om jag har försökt att sätta mig in vad de olika nomineringsgrupperna tycker och tänker. Tycker det är lite svårt eftersom jag inte riktigt har kommit underfund med vad jag tycker att kyrkan, och andra religiösa ting, ska ha för roll i vårat samhälle. Religion och allt därtill är intressant, men svårt!
Trots allt är jag ju faktiskt medlem i svenska kyrkan och får man möjligheten att rösta tycker jag att man ska göra det. Dessutom är det ju så fruktansvärt kul och jag fick ju tyvärr inte rösta i EU-valet. Jag måste ju ladda inför mitt första riksdagsval nästa år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback