I spy with my little eye, something beginning with K...

Kolasås? Kalasbyxor?

Nej, en kanelbulle såklart!

I tisdags kom mormor+ förbi efter att ha tittat på ett hus (det fick det förresten!) och hade med sig kanelbullar. Eftersom det var tisdag och jag inte kände för något fika bestämde jag mig för att spara bullen. Dagen efer, när jag kom hem från skolan, tänkte jag lägga in bullen i frysen så att den itne skulle bli torr till helgen. Tror ni att jag hittar bullen?
"Jag trodde inte att du åt bullar. Du är en sån' renlevnadsmänniska."
Kan någon förklara för min syster att jag också vill äta en bulle då och då? Var har hon varit alla gånger jag hinkat i mig glass?
 Efter lite tjat från mamma har min syster iallafall varit iväg och köpte en kanelbulle. Den är inte en likadan som den mormor kom med och den är säkert både torr och smaklös, men jag ska njuta av varenda tugga!

Ha den bästa fredagen du kan ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback