Vardag

Hur kommer det sig att jag, när som helst under dagen (på tåget, framför TV'n), kan komma på alla möjliga saker att blogga om och de mest kreativa meningarna dyker upp i mitt huvud? När jag väl sitter vid datorn blir det däremot inget bloggande. Det finns helt enkelt inte något att skriva.
Rutin är svaret. Just nu ingår inte bloggandet i min vardag. Trist, för jag gillar ju att skriva om vad jag tycker och tänker.

Denna morgon tar jag ett lätt och uttjatat ämne bara för att; jag talar självklart om Idol. Kort sagt tyckte jag att det var en ganska ljummen kväll och juryns vida kort var både väntade och oväntade. Jag förstår för allt i världen inte varför personalfestsångerskan nummer ett gick vidare efter telefonröstningen. Kanske är det jag som missar något, medelåldersförläldrar blir kanske lite schlagersugna en fredagkväll i oktober eller så är svaret att tonårskillar gillar att driva med den lilla röstmakt de faktiskt får (vi får se om alla nyblivna artonåringar vågar sig på att rösta "på riktigt" nästa år, det är nästan så att man hoppas att de struntar i det).

Tyvärr åkte ju min lilla favorit Jon ut. Visserligen har han inte gjort något mer än bra framträdande sedan auditionen men han är fortfarande cool. Det är väl så, att vissa är helt enkelt inte födda till att stå på idol-scenen och vissa bör inte vara det heller.

Ha en trevlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback