Nu är jag rustad för regnet!

Jag vet inte hur länge jag har klagat på att jag inte har några bra regnkläder. Jag har väl ungefär tre par regnbyxor eller något. Ett par av dem är alldeles för små och det tredje paret (som för övrigt är illröda) är väl allmänt slitna. Jag köpte dem väl i mellanstadiet någon gång, eller kanske i början av högstadiet. Det är iallafall oviktigt, liksom att jag fortfarande knappt har använt jackan. Den är inte ful eller så, jag kan alltid ha med den om jag ska tälta eller något. Då slipper man ha med ett tält.
Utbudet av regnkläder var väl sissådär tycker jag, de få regnbyxorna som fanns (jag ville ha i en mörkare färg såsom svart eller m.blå) hade lustiga storlekar. Efter lite letande hittade vi iallafall ett helt set. Hur kvalitén är kan jag inte svara på, jag vet inte ens om det står emot vatten, men jag tror nog att de ska uppnå mina krav. Jag ville helt enkelt ha något enklare, lite tunnare som bara är att dra över om man ska ut och köra i regnet (och leran, hihi). Nu har jag dessutom en till jacka att ha med på en campinsemester, eller så kan jag ha den som avslutningsklänning. Nejdå, det är jättebra att kunna få plats med en jacka under och att den går ner lite! Man vill ju inte bli blöt.
Med hem följde även en supermjuk, rosa tröja. Jag kunde bara inte lämna utan att köpa något rosa.


Det här är alltså mitt försök till att skriva ett kort inlägg om mitt köp av ett regnset. Jag behöver hjälp!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback