Le soleil brille

Eftersom Sverige knappast kan skryta med 300 soldagar per år (snarare 300 regndagar) så får man ta vara på värmen! Trots ann man är ovan var det inte outhärdligt varmt i skolan trots att termometern smög sig upp emot trettio grader utomhus, men visst längtade man ut.
Det är inte bara vädret som har varigt soligt. I motsats till fredagen så har jag haft riktigt flyt (haha, vilket uttryck!). Jag glömde visserligen tågkortet hemma, men som tur var kontrolleras det inte så ofta på de tågen jag åker (det kallas förresten inte att planka om man faktiskt har ett kort hemma där man fåt åka obegränsat tåg och buss under skoldagarna).
Vad var det som gick så bra då? Jo, jag fick MVG på Matte nationella och på Samhällredovisningen vi hade i fredags. Nu tror jag visserligen inte det hade spelat någon roll om jag så hade gjort charader på samhällen, min lärare verkar inte kunna ge mig något annat betyg. Lite omotiverande faktiskt och jag vet inte om jag alltid förtjänar det.
Väl hemma solade jag i någon timme, såg på Ugle Betty-avsnittet från i tisdags och åt en supergod banan-hallon-blåbär-vanlijsmoothie.

Angående rubriken kände jag mig lite internationell idag. Dessutom kollar jag vädret på
meteofrance.com.
Visste ni att värmerekordet i frankrike i juni är 40.7°C, eller att den lägsta temperaturen var -3.3°C? Visserligen var det sistnämnda i på ett högt berg, och jag tror väl inte det är några problem för Sverige att konkurrera med det rekordet iallafall.

Njut av kvällssolen allihopa!

Kommentarer
Postat av: melina

sv: jag måste också hålla utkik efter ett par nya jeans! :)

Postat av: Nina Kartal

ja absoluut! :D



passa på o ställ frågor i min blogg nu, frågestund! svarar på nästan allt! :) gäller fram till 19.00 ikväll :D

2009-06-03 @ 17:58:55
URL: http://ninakartal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback