Blue Water High

Igår såg jag ett par minuter av sommarlovsmorgon, jag blev knappast imponerad. Idag, när jag runt tjugo i tio, skulle äta frukost och satt och gläppte mellan kanalerna såg jag det som jag borde ha vetat; de kör (den sista säsongen av?) Blue Water High! Jag har alltså missat avsnitt ett och två, får se till att ta igen det.

För de som inte vet vad jag pratar om:
Första säsongen av denna Australienska serie spelades in år 2005 och sommaren 2007 sändes den i Sverige i Sommarlovsmorgon. Säsong två sändes sommaren därpå (men tror att den sändes på Barnkanalen tidigare).
Ett antal ungdomar (sju i första säsongen, sex i de andra) från hela Australien har lyckats få chansen att gå på skolan Blue Water High och som med hjälp av sponsorpengar från Solar Blue (ett företag som tillverkar sportkläder) har en sammankopplad akademi för unga, talangfulla surfare.

Om man inte sitter och försöker se kritiskt på serien, den blir som det mesta ganska fånig då, så kan iallafall inte jag låta bli att bli totalengagerad. Jag, klumpig, osmidig och med världens sämsta balans, vill inte göra annat än surfa hela dagarna.
Det tråkiga är att ingenting slår första säsongen. Karaktärnerna blir bara plattare och plattare och andra säsongen kändes riktigt uttjatat (eller så är det bara jag som har blivit äldre, vem vet). Å andra sidan räddades den av att Heath Carroll (Adam Saunders), en av karaktärerna från första säsongen, var med i ett par avsnitt.
Nu har ju jag bara sett knappt ett avsnitt från den tredje säsongen, men jag kan väl inte säga att jag är imponerad (än). Det känns som om kvalitén på bild och ljud är mycket sämre, de nya eleverna är ungefär lika intressanta som förra årets och man kan redan nu se vilka par som ska bildas. Vi får hoppas på att det kommer någon intressant twist på det hela! Någon kanska visar sig använda dopingpreparat, vara schizofren eller något annat spännande.
Bara för att det är en barn/ungdomsserie ska den inte behöva vara tråkig, eller hur?



Den överlägsna första säsongen finns att köpa på bland annat CDON och Discshop.


Kommentarer
Postat av: Ottilia

Nu MÅSTE jag ju kolla på det! Jag saknar den serien!



(har inte läst din blogg på evigheter. Gillar gesignen) :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback