Flickan med den rosa cykeln

Ord är överflödiga, men jag tänker ändå skriva ett par rader om Eugen (mamma talade om hur det namnet uttalas på svenska igår, så ett namnbyte ligger nog nära till hands).
Hildegard/Hilding är namnet jag får via
namngeneratorn om jag tar mitt namnxBob (vad annars?). Visst är Hilding lite gulligt? Lite som...Vilding (se tidigare blogginlägg)!

Jag var nära att ge upp flera gånger när jag försökte sätta ihop alla grejor. Förstår ni hur omöjligt det är att montera ihop en cykel? Efter att ha varit nära att bryta ihop flera gånger fick jag hjälp av pappa et voilà, en färdig cykel pour moi! (jag ber om ursäkt för franskan, jag skyller på att jag är trött och hungrig)



Sjävklart är inte cykeln perfekt, trots att det är jag som har stått för målningen.
Originalfotstödet var värdelöst liksom fästet för det så det fanns inget att fästa skärmen i och nej, det är inte jag som har fixat med ståltråd. Jag föredrar gummiremmar, haha. Ni som har haft en polsk rockard förstår vad jag menar, ni andra behöver inte göra det.
De fula lackfläckarna är det tyvärr jag som har gjort, det var inte meningen. Faktum är att jag inte märkte det förrän vi vände på cykeln. Tur att det är få och att det går att fixa, om man vill.


Ju fler som påpekar att ringklockan är blå desto säkrare blir jag; den blå ringklockan stannar! Det är de små, udda detaljerna som gör cykeln speciell.

Ha en underbar sommarkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback