Everyday Minerals


1. Cool-Multi-Tasking Neutral matte foundation 2. Start to Finish Rice Powder - Fair 3. Mint Color Corrector concealer 4. Daydream blush 5. Foundation Brush 6. Long Handled Kabuki 7. Provburk - Beige, Fairly Light 8. Provburk - Buff, Fairy Light Neutral 9. Provburk - Cool, Peach 10. Provburk - Wet Sand blush 11. Provburk - Intensive Concealer Fair 12. After Party Eyeshadow 13. Matinee Eyeshadow


Sådär, då kan jag äntligen visa allt jag fick hem i måndags! 1-6 är det jag valde till "Personal Custom Kit - Full" och 7-11 är gratiskitet. Jag fick dessutom två ögonskuggor (12 och 13) med i paketet. Gissa om jag blev glatt överraskad?
Jag skulle kunna skriva om varenda en av sakerna, men jag nöjer mig med några. Något som jag verkligen rekommenderar är den gröna concealern. Jag har använt den ett tag och jag kan säga att provburken räckte länge. Den är verkligen perfekt för att dämpa rödhet i ansiktet.
Rougen, 4, hade jag inte provat innan så det var lite av en chansning. Den är tvärt emot vad bilden visar väldigt, väldigt ljus och neutral. Jag tycker nästan att den är lite för osynlig och grå, kanske för att jag är van vid Sunday Brunch från Everyday Minerals som man måste vara extremt försiktig med för att inte se ut som en clown. Till vardags passar den iallafall jättebra, både som rouge och ögonskugga.
Något som jag var lite skeptisk till först var Wet Sand (10). Jag har inte riktigt gillat att ha en massa glitter i ansiktet och den såg så glittrig ut i burken, efter att ha provat den är jag däremot näst intill lyrisk. Glitterbitarna är så yttepyttesmå att det blir mer som ett härligt skimmer som lyfter fram kindben och liknande. Det ser superfint och fräscht ut på vinterbleka mig och jag kan tänka mig att det blir lika snyggt i sommar då jag förhoppningsvis har fått lite färg, hihi.
Till sist - ögonskuggorna. Även de är lite glitterskimmrande men hur snygga som helst. Dessutom älskar jag överraskningar!
Nu låter det som om de har anlitat mig som en reklamgubbe (eller tjej i detta fall), men jag tycker helt enkelt väldigt mycket om deras produkter. 

Priset för allt detta? Inklusive frakt landade det på $45.05 vilket motsvarar 377,54 svenska kronor i skrivande stund. Otroligt men sant.

Undrar du något eller tycker tvärt emot mig och avskyr EM's podukter, kommentera gärna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, tänkte höra om du vill vara med i en undersökning för att ta reda på hur mkt media rapporterar av vad som händer utanför Sverige. Undersökningen tar högst en minut då det enda du behöver göra är att svara på fyra JA och Nej frågor. Tack på förhand =)

Postat av: mariae

kannske man måste beställa då, är galet sugen på den gröna concelern och några fundations osv :D

2009-02-04 @ 18:19:59
Postat av: Sofia

Åh vad mycket fint smink :)

2009-02-04 @ 18:33:58
URL: http://gullefia.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj oj vad mkt smink :)

2009-02-04 @ 19:36:13
URL: http://holics.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag bara älskar EDM! :love: Hur var den gröna consealern? ^^

2009-02-05 @ 11:41:27
URL: http://johannaskoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback