Två veckor

Två veckor sedan mitt senaste blogginlägg. Vad kan denna ojämna aktivitet bero på?
Delvis var var slutet av sommarlovet lite halvsegt, och det var först veckan innan skolstarten som alt började rulla på igen. Ordentligt.
Förra torsdagen röjde vi ut ordentligt i selkammaren i stallet. Från sju på morgonen till närmare halv åtta på kvällen höll vi på, men snyggt blev det! Dagarna därpå blev det en hel del jobb då med.

Skolan började i tisdags. Jag kan inte påstå att det har varit en jobbig vecka. Första dagen ägnades åt att kolla in den nya delen av skolan (den oinredda delen som vi itne har varit i har byggts ut med reception, kontor, klassrum, datasal och fik/kök. Så nu har även plan 2 "allt"). Onsdagen hade jag två lektioner, Samhällskunskap B och Psykologi A. Jag ser fram emot båda kurserna, däremot är jag inte så säker på Sam-gruppen. Det känns som om det är jag och en massa mediaungar. Jag kanske borde platsa där tycker ni, jag som fotograferar och så. Nja säger jag. Om man ska gå in på steriotyper brukar folk undra varför jag inte går Natur istället för Sam. (tydligen kan man inte vara seriös och mån om sina betyg om man går samhäll), men det är alltid bra att jobba och diskutera med olika typer av folk så det ska nog gå bra.
Gårdagen bestod av en lektion, franska. Våran gamla lärare fick ju tyvärr sluta och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den nya än. Hon är säkert jättetrevlig, lyssnar bra och är duktig på att lräa ut, men det blir annorlunda eftersom vi nu är vana och ha en lärare med franska som modersmål.

Det var väl det senaste på jobb och skolfronten. Kanske ska nämna mitt schema också. 8.30-15.25 måndag och tisdag, 8.30-15.40 onsdagar och de två sista skoldagarna går jag 8.30-12.55/13.00. Helt okej! Det är skönt att gå på en skola där vi slipper sönderhackae lektioner och långa håltimmar, även om jag har fått ordentliga luncher. Då slipper man stressa iallafall, skönt!

Ha en trevlig fredag! Jag är ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback