Helg, nu!

Jag har just suttit i över en timme och försökt få kontroll på ett under 300 ords brev till min nya fransklärare. Hälften av det skrev jag i skolan.
Behöver jag säga att jag är överambitiös, petnoga och absolut värdelös på franska? Mitt huvud kommer att sprängas!

Det är inte bara franskan som misshandlar mitt stackars lilla huvud. Förmiddagens två lektioner skulle vi visst inta ha denna vecka så jag kunde alltså ha börjat 11.55. Dessutom började Geografin idag, när jag väl hade hittat lektionssalen och huset den låg i (slutade tack och lov cirka en halvtimme tidigare på lektionen innan) blev jag chockad över värmen. Det skulle visa sig vara det minsta problemet.
Okej, det blir säkert en jättekul kurs. Det är något jag är intresserad av och jag är inte den enda gymnasieeleven, men det känns otroligt annorlunda att läsa men människor från komvux och IV. Jag menar, i min klass (som jag visserligen knappt har några lektioner med i år) sitter majoriteten tysta som möss när det är dags för diskussioner. Dessa människor har läraren det motsatta problemet; att få avslut på diskussionerna för att kunna fortsätta med ett annat område. Jag som brukar ses som den som faktiskt kommer med egna åsikter och slutsatser kände mig som en annan obildad unge (vilket jag kanske i och för sig är). Vi får se om jag lyckas ta någon plats i denna grupp!

Ha en trevlig måndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback