Positiv

Idag känner jag att jag har hunnit med en hel del. Härligt va? Visserligen har jag fått klara mig med endast en lins så jag har lite huvudvärk (som dagt har jag fått ett sår eller något i ena ögat) och mitt tog var inställt i morse. Förutom att jag kom försent första lektionen så visade det sig att jag hade mina böcker och allt hemma. Smart! Sedan hann jag inte äta någon ordentlig lunch i och med att vi bara har femtio minuter mellan idrotten och matten, det tar ju ett tag då vi var i rackethallen som ligger en bit från skolan plus att det tar en fem-tio minuter att gå till lunchrestaurangen där vi äter.
Det var en bra dag sa jag va? Det hela handlar om attityd! Vi var som sagt i rackethallen på idrotten, och vi spelade badminton. Jag är ganska så värdelös på det (jag åkte ut först när vi körde "runt", behöver jag säga emr?) men det var riktigt kul.
Min sista lektion slutade som vanligt vid 12.50 men därefter åkte min klass (eller vi som brydde oss) till tingsrätten (del av sahällskursen). Eftersom jag aldrig har varit på en rättegång innan var det "kul" att se hur det gick till, och framförallt intressant!
Jag kom hem vid fyratiden, ungefär en timme tidigare än väntat och jag, full med energi, åkte ner till stallet och körde Noggeputt. Det gick super! Han var pigg men ändå fokuserad, en pigg häst behöver ju inte nödvändigtvis lägga sin energi på det han eller hon ska göra.
Så, det är min dag så långt. Kvällen ägnas väl åt att se på "Du är vad du äter" och göra en gloslista till franskan. Dessutom ska jag snart äta mat, riktig varm mat.

Förresten, vad vet ni om squash? Någon som har provat det? Jag blev lite inspirirad då jag såg några spela det idag. Jag har faktiskt aldrig testat det men det sägs ju vara extremt bra träning, dessutom ser det ju så komiskt ut.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback