Ett stort grått moln

Vissa dagar har man ett stort svart moln över dig då det känns som om allt ska gå under. Idag har jag haft ett grått moln, allt känns lite jobbigare än det brukar. Eller...kanske inte jobbigare, däremot har jag varit extremkänslig. Stackars min franskalärare, hon trodde antagligen att jag skulle bryta ihop när hon försökte pressa mig till att berätta om ett reseminne. Problemet var att jag varken kunde komma ihåg något speciellt minne (förutom de gånger jag har varit på Ölands och spytt, alltså 2/3 gånger) och att jag helt enkelt tycker att det är jättesvårt att kunna göra mig förstådd på franska.
Andra saker som har gått emot mig är att jag inte kunde skicka min insändare till Corren via deras hemsida då jag var i skolan. Nu kan jag inte skicka den pga. att jag sitter vid en dator som bara har Microsoft Word 2003, men jag ska snart byta dator så då kommer det (förhoppningsvis!) att gå.
Efter skolan gick jag in till city för att försöka hitta en snygg stickad kofta/tröja. Har man en begränsad budget och är väldigt kräsen så är det inte så lätt. För det första hittade jag ingen som jag kände "den där måste jag bara ha", för det andra så var de som jag tyckte var skapligt snygga antingen svindyra eller innehöll akryl (nu har jag visserligen en akryltröja på mig, men den är inte grovstickad och var snygg när den var ny, haha).
Till slut köpte jag en svart, enkel klänning i t-shirtmodell istället. Den är faktiskt riktigt fin. Men såklart kom det ett problem med dem: strumpbyxor! Lila eller vinröda, gärna stickade. Grattis till mig att hitta exakt rätt nyans. Jag blev sur och för att kunna åka hem köpte jag ett par vinröda leggings för 30 spänn. Otroligt nog var de faktiskt helt okej när jag provade dem hemma.
Jag köpte även en ansiktsmask, jag tyckte att jag behövde skämma bort mig.

Bilder kommer senare!

och jag orkar inte läsa igenom den här texten så jag ber om ursäkt för eventuella grammatik och slarvfel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback