Det här med att läsa...

...och välja bok kan ibland vara ganska svårt. Just nu har vi i uppdrag att läsa vår första roman i Svenska A, vilket självklart ska bli rätt så kul eftersom jag tycker om att läsa. Vi har fått sju olika rubriker (bland annat "Att växa upp", "Det kunde ha hänt!?") och så har vi en lapp med olika förslag på böcker som passar till de kategorierna. Jag kommer troligtvis att välja en av dem få jag inte har några egna förslag att komma med. Tyvärr blir det ju lite att välja bok utifrån titeln eller författaren vilket kanske är lite dumt. Jag har iallafall gogglat på några och läst recensioner. Jag orkar bara inte läsa en bok som alla tycker är värdelös (även om jag för den skull kan tycka det).
I morgon blir det att gå till biblioteket här i Mantorp. Jag har inte varit där på säkert 6-7 år och trots att jag skaffade ett lånekort på Stadsbiblioteket i Linköping igår tänkte jag att jag kan uppmuntra det lokala.
De böcker jag i första hand kommer att leta efter är En blomma i Afrikas öken av Dirie Waris, En komikers uppväxt av Jonas Gardell och Solens rike av James Graham Ballard. Förhoppningsvis finns någon av dessa böcker här i Mantorp. Annars för jag väl gå till det andra biblioteket efter skolan på Fredag, men det hade ju varit skönt att få det gjort.


Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback