Be positive

Okej, nu skriver jag ett inlägg direkt efter det andra för att peppa mig själv lite.

Saker som jag tycker är kul/verkar intressant, som jag antingen har testat eller vill prova på.

Fotografering - Hur kul som helst! Det är definitivt något jag skulle kunna tänka mig att jobba lite som. Sitta heltid i en studio och plåta familjer låter kanske inte så lockande, även om jag skulle vilja lära mig mer om studiofoto såklart. Jag skulle vilja resa, fotografera djur och människor i olika miljöer. Jag vill ta bilder som berör.

Hästar - Jag vet att jag inte har någon framtid med det här som yrke, eller rättare sagt tror jag inte att jag vill jobba heltid med hästar. Dessutom har jag inte naturligt bra hand med djur..tyvärr! Men jag vill bli duktigare. Jag vill ha en egen häst att kunna jboba med, utveckla och se resultat. Det behöver inte nödvändigtvis handla om tävling, tvärt om. Dock skulle det vara superkul att prova på skolkärning. Ni vet, dressyr, maraton och precisionskörning. Det är så snyggt!

"Know-it-all" - Haha, det där var inte många som förstod. Jag vet inte exakt vad jag menar själv. Det är väl det att jag tycker det är ganska så intressant med ekonomi, rättskunskap och liknande. På vilket sätt jag och om jag vill jobba inom det har jag ingen aning om men jag går ju absolut rätt linje för att lära mig mer om dessa saker! (Specialutformat samhällsprogram, ekonomi och företagande)
Kanske kan man kombinera häst och företagande? Jag kan ju jobba inom hästbranschen utan att praktiskt utföra diverse sysslor.

Glad - Jag önskar att jag vore en glad person! Inte en sådan jobbigt över-positiv sak men ändå lite lättsam. Samtidigt vill jag ge ett seriöst intryck och vara lätt att tycka om. Ibland är jag nog faktiskt riktigt glad, jag ser nog också som abitiös. Andra tycker nog att jag är snobbig och lat, eller varför inte skygg och allmöänt udda? Det är verkligen inte lätt att bedöma sig själv!

Språk - Jag vill vara duktig på språk! Japanska är något jag alltid har velat lära mig. Franska läser jag just nu, jag har väl lite blandade åsikter om det och tycker själv att jag är riktigt dålig på det. Jag hoppas att jag kan bli bättre, för det skulle vara himla kul att kunna. Dessutom talar dom ju Franska i vissa delar av Afrika och den världsdelen bara måste jag besöka!

Skridskor - I lördags var det ju premiär för stjärnor på is och mamma frågade mig om vi skulle lära oss åka skridskor i vinter. Jag var väldigt tveksam men ju mer jag tänker på det...varför inte? Jag är livrädd, har alltid skolkat från idrottslektionerna när skridskor har stått på schemat och har jag någonsin vågat mig bort från sargen har jag haft någon att hålla mig fast i. Så om det blir någon is, ska jag inte satsa på det? Jag kan köpa en rosa hjälm. Jag kommer inte att bli något proffs men eftersom jag är så dålig borde jag ju kunna se något resultat?

Kyrkan - Jag har aldrig trott på Gud, gör fortfarande inte och tycker för det mesta att religion är väldigt överskattat. Ändå är det ganska intressant med Buddhism och andra främmande religioner. Kristendomen har dock aldrig intresserat mig men alltså...jag kan ändå förstå att folk uppskattar kyrkan. Jag kan absolut tänka mig att gå på en gudstjänst eller liknande. Det är något jag alrig gör men jag tror att det kan vara väldigt rogivande att bara sitta där (om man håller sig från att tänka förnedrande saker om allt prästen säger). Vid jultider måste det ju vara lite "back to middleschool"-känsla. Eller har jag helt fel? Då var det  ju en del bibel, julkrubbor och sådant.

Jag kom ju på en del iallafall. Skulle säkert kunna skriva om fler saker.
Vad finns det för saker ni skulle vilja veta mer om? Finns det något ni har förutfattade meningar om men ändå vill testa bara för att?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback