Val Emmich

De som under hösten har tillbringat tisdagskvällarna framför tv'n kan inte ha missat Ugly Betty, än mindre Bettys nya granne. Han är inte bara söt utan även en duktig musiker.
Ni har kanske redan nu listat ut vad kvällens musiktips blir. Självklart är det Val Emmich, en liten New Jerseyare som hittills har släppt sex stycken album (rätta mig gärna om jag har fel). Har aldrig hör talas om honom förut så är inte så "inlyssnad" men jag måste ju dela med mig av mina små upptäckter, haha.
Jag skulle beskriva de låtar jag har hört som lite...well, bra helt enkelt. Jag har ju ganska blandad musiksmak men brukar ändå fastna för ganska sorgliga och deprimerade låtar. Dessa är för mig lite mer må-bra men har ändå det där lilla gulliga, lite känsliga och emotionella. Favortien än så länge är helt klart Snowy Day, som definitivt är en låt jag skulle kunna ha på repeat. Ju fler gånger jag hör den, desto mer gillar jag den. Eller...jag tror att jag älskar den! (haha, jag måste nästan göra ett undantag och infoga en smiley, men jag låter bli).


www.valemmich.com
www.myspace.com/valemmich

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Skojar du eller! Jag lovar, jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen.

Postat av: Agnes - tyypagnes.blogg.se -

Jag har också sett Ugly Betty när han var med. Duktig kille (:

Kan inte du göra en sån fin heaader till mej :S

2008-12-22 @ 14:03:59
URL: http://tyypagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback