Feber och skolförvirring

Som syntes har jag inte skrivit på några dagar. Dels har jag inte tagit mig tid, jag har inte heller orkat.

I fredags kväll var jag iväg till travet för att träna till kadriljen som visades upp på V75 i går. Vi kom inte igång förrän vid åtta eftersom ridskolahästarna och ungarna hade svårt att få skjuts och de var ju tvungna att träna på banan.
Redan på kvällen blev jag tjcok i halsen, kunde knappt prata och kände mig seg. På natten vaknade jag flera gånger av att jag frös och huvudet kändes tungt. På lördagmorgonen hade jag 38,6 graders feber så det blev att stanna hemma för mig. Jag har fortfarande feber men känner mig lite bättre, kommer nog itne att kunna gå till skolan i morgon.

Skolan ja, efter fyra dagar så är jag fortfarande orsäker. Jag trivs inte riktigt. Dessutom är jag nog inte så intresserad av de naturvetenskapliga ämnena trots allt och hur ska jag orka gå upp halv sex varje morgon för att inte komma hem förrän sent på kvällen? Jag börjar bli mer och mer säker på att det här inte är något för mig. Men det känns ltie för tidigt för att "ge upp" så jag får väl prova ett tag till så får vi se... Det värsta som kan hända är att jag får börja ettan nästa år istället.
Jag ahr faktiskt kollat lite på skolor och program i helgen. Det känns som jag är mycket mer insatt nu än innan jag sökte till gymnasiet, men även om jag fortfarande inte vet vad jag vill jobba med tror jag att jag har lite mer aning om vilken typ av jobb jag skulle kunna tänka mig att ha. Jag har kollat lite på Samhäll-ekonomi och företagande på Infokompgymnasiet i Linköping. Jag tycker att ämnena verkar intressanta (man kan dessutom läsa både engelska C och matte C), jag får chansen att läsa ett till språk och det ligger precis intill tågstationen och eftersom jag bara har 13 minuter in till Linköping skulle det bli mycket smidigare för mig.

Jag känner mig faktiskt mer säker nu på att jag skulle kunna tänka mig att byta än innan jag tog reda på mer om andra utbildningar. Förut var det mer "Åh nej, fy. Jag orkar inte med det här! Hjälp!" och nu är det mer "Okej, det här passar nog mig bättre trots allt.".

 Nu har jag babblat färdigt, ni kan få se en bild på mammas (!) "Big" bobby car.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: jennifer

ha, jag illstrirrade på varenda en som körde ponnyhästarna, men kunde inte se dig bland alla vita hjälmar och stora glasögon XD

2008-08-27 @ 15:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback