En väska

Om du skulle bli väckt, mitt i natten, och bli tillsagd att packa en väska med dina viktigaste ägodelar, vad skulle du packa?
För mig är frågan inte helt enkel att svara på. Även om man antar att husdjur och övriga familjemedlemmar klarar sig själva och man själv bara fokuserar på det matriella. Något ombyte med kläder känns ju ganska självklart. För tillfället har jag inget klädesplagg som jag skulle ha sjukligt svårt att skiljas ifrån. Möjligen klänningen jag hade när jag gick ut nian, men det är knappast något jag skulle sörja om jag var tvungen att fly landet.
Foton är något väldigt viktigt för mig. I skåpet i vardagsrummet har vi massor av fotoalbum med gamla bilder och de nyare finns i datorn. Varken tunga album eller klumpiga datorer är väl inte lättpackade. Kanske om vi antar att jag har tagit mig tid till att lägga över foton på skivor och vet vilket fotoalbum jag helst skulle vilja spara så kunde svaret bli enklare.
Minnessaker så som skolarbeten och teckningar från när jag var yngre, mina favoritböcker... Jag tror att jag är en sådan person som lätt hänger kvar vid det förflutna och uppskattar minnen. Kanske är det det som styr vad vi skulle välja i en sådan situation. De som lägger mer tanke till framtiden skulle förodligen packa mat, kläder och annat som kan tänkas vara behövligt.

Vad skulle ni ta med, och vad tror ni det är som gör att ni tänker på det sättet?

Ha en bra dag så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback