Buhu för regn

I morse när jag gick ut och hämtade tidningen blev jag riktigt chockad över hur varmt det var trots att der regnade. Ha, så fel jag hade!
Vanligtvis går jag till tåget, men eftersom jag skulle till frisören direkt efter skolan tänkte jag ta cykeln. Hur lyckas man pricka in månadens regnigaste dag? Utan luva och paraply (mitt vänder sig åt "fel håll" och är omöjligt att cykla med) var jag totalt genomblöt när jag kom fram till stationen. Tack för fickspegeln, foundationen hade runnit av/"kakat" sig så det var bara att torka bort skiten. Håret, som hade sett vettigt ut när jag åkte hemifrån, blev självklart totalförstört.
Så förutom att jag fick hå runt hela dagen och se ut som en idiot (vem orkar sminka sig en gång till?) så har allt varit helt ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback