Likviditetsbudget

I veckan satt vi och pysslade lite i Excel på företagsekonomin och gjorde likviditetsbudgetar. Vår lärare uppmanade oss att göra en egen budget för privatekonomin så det är vad jag gör nu. Jag har inte kommit så långt, men än då länge har jag en utgående likviditetssumma på 19 568,00:-. Inte så illa för en gymnasieelev, huh? Å andra sidan har jag inte skrivit in några utgåfter senare än februari månad (det svåra är ju att förutspå vad man kan tänkas behöva göra av med!), men jag har inte heller skrivit in någon lön från maj månad och framåt.

Jag kom just på att jag inte får något studiebidrag denna sommar heller... Bajs. Jag som började göra upp planer om nya objektiv, en snygg väska, utlandsresa... Haha, nej jag orkar inte bry mig.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback