Vad man kan hitta på en onsdagkväll

Jag känner mig helt förvirrad, haha. Brukar ju vanligtvis jobba 17.30-19.30 onsdagar men eftersom den kursen avslutades förra veckan och nästa inte börjar riktigt än så får jag ledigt. Denna vecka var det ju däremot dags för hästlekis, som jag har skrivit tidigare är det först denna terminen som de får komma ner och ha körningen på travskolan. Alltså var det denna gruppens första gång.
Onsdagsgruppen är mycket mindre än den på lördagen. Idag var de bara fem stycken vilket är vad det normalt sätt är på knattekurserna så det var ju inget konstigt (knattekurs=endast körning, hästlekis=ridning och körning 1 gång/månad). Gruppen på lördagarna är ju hela 12 stycken, det känns som om det blir svårare för barnen att synas då. Dessutom kan ju inte vi bara slänga upp ungarna på en häst i ett ridhus och se avd som hände utan vi ledae är ju med dem hela tiden.
Iallafall, det gick bra och barnen verkade nöjda. Till intresseklubben aka min fanclub kan jag berätta att Nogge har blivit rakad igen. Inte är det vackert men helt klart snyggare än den sträva, lite grisaktiga pälsen som hade börjat växa ut. Tänk, om några månader har han förhoppningsvis en snygg glansig sommarpäls. De ni! Då kan ni räkna med foton!

Som sagt, en ledig onsdagkväll är inte så vanligt. Jag skulle kunna göra min företagsekonomiläxa, men det är inte så troligt att jag gör. Jag borde hinna med det på skolans studietimme i morgon.
Har ni förresten märkt vad duktig jag har varit på att blogga den senaste veckan? Min fanclub kan inte heller ha missat att jag har skrivit ovanligt expressivt (där lärde jag mig ett nytt ord). Herregud, fortsätter jag i den här utveckligen kommer jag att börja skriva om mig själv också, fast det är nog aktuellt på ett bra tag. Så intressant är det inte. När jag har fyllt sjutton däremot, då kommer jag att bli en spännande person. Om inte annat kommer jag att få en ännu värre ålderskris än vad jag redan har.

Ha en bra kväll så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback