Slir och sång

Äntligen fredag och jag slutade som sagt klockan ett idag. När jag kom hem ringde jag ungdomsansvarige som har bestämt att jag ska åka taxi från stationen till hotellet på fredag, tur är väl det! Tåg och bussar har aldrig varit min grej... Jag kan hamna var som helst.
Jag skyndade mig att cykla till stallet och tog in Noggeplutt. Han var nog på rätt bra humör, liksom jag, så det var inga problem. Körningen gick också riktigt bra! Det var väldigt slirigt på motionsslingan, de har saltat och harvat ganska djupt så det var rätt så tungt. Det var dessutom...kallt om händerna, trots dubbla vantar, men jag kan inte klaga eftersom Nogge skötte sig så bra.
Det var alltså en riktigt bra tur. Ni skulle ha varit med...eller kanske inte. Det bästa med att vara ute och köra själv är att man kan sjunga. Det är klart att jag kan det även om någon annan är med men jag vill inte utsätta någon för det (Nogge räknas inte i det här fallet, han får stå ut med mig, stackarn) . Även om jag själv har skitkul så låter det allt annat än vackert. Ofta hittar jag på egna låtar, idag blev det en hel den "Jag fryser ihjäl" och "Don't mupping", den förstnämnda är nog ganska lätt att förstå vad jag syftade på och den andra handlade om Nogge muppryck tillbaka till stallet förra veckan. Idag skötte han sig näst intill perfekt. Från halvt okontrollerad galopp till skritt på en vecka. Kan det bli bättre? Tillbaka till sången, en klassiker är helt klart "Daddy's taking us to the zoo tomorrow", en sång vi sjöng i mellanstadiet. Den är bäst!

Suddig bild på Noggerumpa

Bara för att jag gjorde snyggast selning idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback