Noggepoggipigg

Idag har jag haft studiedag, men jag tog det rätt lugnt. Förmiddagen gick åt till att göra läxor och slappa medan jag åkte till stallet på eftermiddagen.
Direkt när jag kom gick jag och plockade in Noggiboggs från hagen. Han kördes ju inget igår så ja... Jag vet inte vad jag ska skriva. Det jag vill komma till är i alla fall själva körningen! På stallbacken var det ju ganska halt men ute på slingan var det ordentligt harvat och helt ok att köra på.
Jag vet inte om jag kan säga att det gick bra, det gjorde väl det ibland. Vissa sträckor får han ju ryck och bara sticker utan att lyssna alls. Det är ganska irriterande faktiskt, liksom att han "hänger" i vänstertömmen en hel del. Jag försöker att vara följsam med händerna och jag gör mitt bästa, men det går helt enkelt inte så bra hela tiden.
Kanske är jag för kräsen, för allt funkar ju jättebra vissa stunder, men jag tycker faktiskt att det hör till att hästen lyssnar. Som när vi skulle köra ut från slingan, Nogge visste att han var på väg hem och jag försökte hålla honom i skritt eftersom jag vet att han blir så pigg. I samma veva körde ett par travhästar förbi bakom oss och ja, jag kunde inte ens hålla honom i trav. Jag blev jättebesviken för man vill inte att ett körpass (eller något annat heller för den delen) ska sluta på ett dåligt sätt. Dessutom är det ju, om man tänker efter, farligt att han gör så. Hade en liten unge suttit i vagnen och inte haft någon häst framför som kan "stoppa", vad hade då hänt? Det är ju faktiskt två vägar som man måste korsa innan man kommer till stallet och båda två ligger på samma väg från träningsslingan.

Nu är jag frustrerad och irriterad, mestadels på mig själv för att jag inte vet hur jag ska lösa det här. Det känns som om det är mitt ansvar, trots att det (tyvärr) inte är min häst.
Well, jag får sova på saken och diskutera med mina arbetskamrater (haha, vad fel det låter).

Ha en bra torsdagskväll!

...och nej, jag tänker aldig sluta med de småfjolliga smeknamnen.


Kommentarer
Postat av: Moa

Din blogg är oxå fin och läsvärd :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback