Mat ni hatar som jag älskar

I gårdagens Aftonbladet publicerades en artikel om mat som vi, enligt en undersökningi Daily Mail, äter trots att vi inte gillar det.
Nu är det inte just det jag vill ta upp, även om jag själv kanske inte alltid hoppar högt av lycka över precis allt jag äter, utan själva listan över olika matsorter. På tionde plats kommer löken, jag är inte så förtjust i stora lökbitar men hackar man och fräser ordentligt i olivolja så funkar det jättebra. Jag använder alltid lök vid matlagning.
Nionde plats är också något som jag äter ofta, champinjoner. Det är gott! Lever, som har åttondeplatsen, kan jag inte uttala mig så mycket om. Jag tror jag åt det någon gång när jag var liten och det var inte särskilt gott.
Müsli och linser äter jag också mycket av, liksom rågbröd och (blad)spenat. Brysselkål smakade jag en gång i julas och det var helt okej, broccoli är också gott bara det tillagas lite. 
Fisk äter jag ju inte, men det är faktiskt den enda "köttsorten" jag kan känna lite saknad för. Det är ju både gott och supernyttigt!

Sammanfattat så är i princip hela min kost byggd av nästan allt på denna lista, och jag äter det för att det är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback